گهواره و ننوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

گهواره و ننوی خوب

فهرست مطالب این نوشته

آیا کنجکاو هستید که بدانید ویژگی‌های یک گهواره و ننوی خوب چیست؟ اصلا چه ضرورتی دارد که از ننو یا گهواره استفاده کنیم؟ خوب است بدانید که خرید وسایل خواب برای نوزاد ضروری است. زیرا نوزاد برای رشد و نمو خود به خواب و استراحت کافی نیاز دارد؛ پس لازم است شرایط خواب آن به‌خوبی فراهم باشد. خرید گهواره و ننو برای ماه‌های اول تولد نوزاد، امری ضروری به حساب می‌آید و بعد از آن که نوزاد بزرگ‌تر شد، می‌توانید او را به تخت خواب منتقل کنید.

قرار دادن نوزاد در تخت کار اشتباهی است زیرا در این سن نوزاد از توانایی حرکت برخوردار نیست و ممکن است دچار سندرم مرگ ناگهانی شود. پس بهتر است نسبت به خرید گهواره یا ننوی خوب و مناسب برای نوزاد خود اقدام کنید. قرار دادن ننو یا گهواره در کنار تخت مادر می‌تواند باعث آرامش خاطر مادر نیز گردد. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های یک گهواره و ننوی خوب آشنا سازیم. پس همراه ما باشید.

ویژگی‌های یک گهواره و ننوی خوب

نوزادان از بدو تولد تا زمانی که بتوانند قدرت حرکتی لازم را به دست آورند، به گهواره‌ای ایمن، زیبا و راحت نیاز دارند. زیرا بیشترین زمان خود را در گهواره می‌گذرانند.

اندازه مناسب گهواره

مهم‌ترین موضوع در خصوص ایمنی گهواره، سایز و اندازه آن است. مد نظر داشته باشید که گهواره باید دارای اندازه استانداردی باشد. از خرید گهواره بسیار بزرگ باشد کیا بسیار کوچک خودداری کنید؛ بهتر است نسبت به خرید گهواره‌ای اقدام کنید که اندازه آن متناسب باشد تا نوزاد در آن احساس راحتی کند و فضای کافی برای حرکت دادن دست‌ها و پا‌هایش داشته باشد. اگر گهواره خیلی بزرگ باشد به‌ دلیل تکان‌های اضافی، نوزاد ممکن است غلت بزند و دیگر نتواند برگردد و دچار مشکل شود. اگر گهواره از حد معمولی کوچک‌تر باشد نیز باعث می‌شود تا نوزاد نتواند احساس راحتی کند.

گهواره و ننوی نوزاد

گهواره‌های مناسب با بودجه

قبل از هر چیز لازم است بودجه خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن گهواره و ننوی خوب و ایمنی را خریداری کنید. در بازار مدل‌های متنوعی از این محصولات موجود است که قابلیت های خاصی نیز دارند. به عنوان مثال در بازار سبکی از گهواره وجود دارد که کار شیردهی مادر را تسهیل بخشیده است. این گهواره‌ها از یک سمت جدا می‌شوند و امکان نزدیک‌تر کردن آن‌ها به تخت مادر وجود دارد. در نتیجه مادر با آرمش خاطر می‌تواند به فرزند خود شیر دهد و نوزاد خود را در آغوش بگیرد. همچنین خریدن گهواره‌های چرخ دار به شما کمک می‌کند تا به انجام کارهای خانه مشغول شوید و فرزند خود را نیز به همراه خود به هر جا که دوست دارید، منتقل کنید.

دوام و استحکام کافی

مد نظر داشته باشید که استحکام گهواره چیزی نیست که به راحتی از کنار آن بگذرید. ایمنی کودک در اولویت است و قبل از هر چیز از دوام گهواره اطمینان یابید. در زمان خرید گهواره یا ننو، به پایه‌ها دقت کنید. پایه‌های گهواره در زمان تکان دادن، بایستی از ثبات و استحکام کافی برخوردار باشند و با تکان نوزاد حرکت نکنند. همچنین برای ایمنی گهواره لازم است اتصالات و دیگر نقاطی را که با تکان خوردن ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند می‌گیرند، چک کنید. همچنین باید وزن نوزادتان نیز توجه کنید و گهواره‌ای بخرید که سبک نباشد و بتواند وزن نوزاد را تحمل کند. قبل از هر چیز اول ایمنی فرزندتان را در نظر بگیرید، سپس شکل ظاهری و زیبایی گهواره را مدنظر قرار دهید.

تناسب بین لحاف و تشک

اگر به دنیال خرید گهواره بوده‌اید، به طور حتم دیده‌اید که بعضی گهواره‌ها با قیمت بالایی در بازار به فروش می‌رسند که دلیل آن داشتن ست لحاف و تشک است. اگرچه این ست‌ها بیشتر جنبه تزیینی دارند و در عمل برای نوزاد شما راحت نیستند. شما می‌توانید به راحتی لوازم مورد نیاز کودک را از بازار خریداری کنید و در گهواره قرار دهید. بهتر است از خرید لوازم اضافی خودداری کنید زیرا کودک شما تا یک‌ سالگی نیازی به بالشت و لحاف ندارد. برای انتخاب تشک، توجه کنید که تسکی که انتخاب می‌کنید، سفت باشد و ارتفاع کمی داشته باشد. اندازه آن به صورتی باشد که به راحتی در کف گهواره قرار بگیرد و فضای خالی ایجاد نکند.

همچنین بهتر است ترجیحا از لحاف استفاده کنید و به جای آن از یک روانداز سبک استفاده شود. به فاصله بین تشک و دیواره‌های گهواره توجه داشته باشید زیرا اگر این فاصله حدود ۲ انگشت باشد در هنگام خواب ممکن است دست نوزاد بین دیواره‌های گهواره و تشک گیر کند و برای فرزند شما خطرناک باشد.

ننوی خوب

چرخ‌های متحرک گهواره

بهتر است به دنبال خرید گهواره‌ای باشید که چرخ داشته باشد. زیرا داشتن چرخ باین امکان را برای شما فراهم می‌کند تا گهواره را به هر نقطه‌ای از منزل خود که می‌خواهید، منتقل کنید. ولی سعی کنید گهواره‌ای بخرید که دارای قابلیت جداکردن چرخ‌ها باشد یا قفل مناسبی داشته باشند تا وقتی که نوزاد شما بزرگتر شد و به جنب‌و‌جوش رسید، به دلیل تحرک بالا ایمن باشد و خطری فرزند شما را تهدید نکند. این گهواره برای سن نوزادی تا چند سالگی مناسب است و شما می‌توانید آن را به هر مکانی که تمایل دارید، منتقل کنید.

امکان تنظیم ارتفاع کفه

در خرید گهواره یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی مد نظر قرار دهید، قابلیت امکان تنظیم ارتفاع کفه، از زمین است. در بیشتر گهواره‌ها، با استانداردهای رشد کودک تنظیم می‌شوند. این امکان به شما کمک می‌کند تا در ماه‌های اول که نوزاد جنب و جوشی ندارد، ارتفاع را بالا‌تر ببرید تا گذاشتن و برداشتن نوزاد برای شما راحت‌تر باشد. اما بایستی پس از این که نوزاد شما بزرگ‌تر شد و به جنب‌و‌جوش افتاد، ارتفاع کفه را پایین بیاورید تا جنب و جوش کودک مانع از افتادن آن از گهواره شود.

گهواره و ننوی مناسب

حصار متحرک گهواره‌ها       

در یک طرف بعضی از گهواره‌ها حصاری وجود دارد که با پایین دادن آن، برداشتن و بغل کردن نوزاد برای والدین بسیار راحت‌تر است. ممکن است با دیدن چنین گهواره‌ای تصور کنید که این یک مزیت به شمار می رود اما طبق قوانین جدیدی که از سال‌ ۲۰۱۱ در آمریکا به منظور ایمنی وسایل کودک تصویب شده، تولید این گهواره‌ها در بازار ممنوع است و خرید و فروش آن‌ها، غیرقانونی می‌باشد. پس در این مورد انتخاب با شما است که نسبت به چنین محصولاتی رغبت نشان دهید یا خیر. ولی اگر خواستید گهواره‌ای بخرید که حصار متحرک دارد، از ایمن بودن آن مطمئن شوید تا امکان قفل‌های حصار آن فراهم باشد. در غیر این صورت اگر حصارها قفل نشوند امکان پرت شدن کودک از گهواره وجود دارد که باعث خطر جانی فرزند شما می‌شود.

تزئینات و زیباسازی گهواره

اگر می‌خواهید یک گهواره زیبا برای فرزند خود خریداری کنید، بهتر است سادگی را مد نظر داشته باشید و از خرید گهواره‌های گران اجتناب کنید. گاهی اوقات وسایلی که به گهواره وصل هستند نه تنها کارایی ندارند بلکه ممکن است سبب شوند تا کودک در حین بازی با این وسایل دچار خفگی شود. مد نظر داشته باشید که این وسایل فقط جنبه تزئینی دارند و نیازی نیست تا هزینه گزافی برای خرید این وسایل اختصاص دهید.

خرید آنلاین گهواره و ننو از فروشگاه گهواره مهر

شرکت گهواره مهر تولیدکننده انواع گهواره و ننو مطابق با حالت آغوش مادر و ارگونومی ستون فقرات نوزاد می‌باشد. این وسایل کودک باعث خواب بهتر و راحت‌تر فرزند شما می‌شود. شما عزیزان می‌توانید این محصول باکیفیت را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی گهواره مهر خریداری کنید. در صورت هر گونه سوال نیز می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش در ارتباط باشید. همچنین توصیه می‌کنیم از نمونه‌های جدید و مدرن گهواره و ننوی خوب در صفحه اینستاگرام فروشگاه گهواره مهر بازدید کنید.

2 دیدگاه در “گهواره و ننوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  1. سیما مجیدی گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید گهواره های شما امکان تنظیم ارتفاع رو داره یا خیر؟

    1. محمد صادق سازندگی گفت:

      سلام بله به وسیله ی کوتاه و بلند کردن طناب های دو طرف ننو می توانید ارتفاع گهواره سنتی را کم یا زیاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
enemad-logo
تماس با بخش فروش