چگونه با وجود بچه کوچک به همه کارهای خانه برسیم؟

چگونه با وجود بچه کوچک به همه کارهای خانه برسیم؟

فهرست مطالب این نوشته

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه با وجود بچه کوچک به همه کارهای خانه برسیم؟ برای یک مادر که دارای یک یا چند فرزند کوچک است، رسیدگی به نیازهای کودکان در سنین مختلف و انجام کارهای خانه می‌تواند بسیار سخت و چالش برانگیز باشد. ممکن است شما نیز فردی باشید که فرزند کوچک دارید و نمی‌دانید که چگونه باید برای فرزند خود وقت بگذارید و همزمان به کارهای خانه نیز رسیدگی کنید. اگرچه تعادل بین این دو محال نیست اما کار دشواری است و برای انجام درست آن لازم است تا راهکارهایی را نیز به کار ببرید. ما در ادامه این مقاله راهکارهای مناسب را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه با وجود بچه کوچک به همه کارهای خانه برسیم؟

در خصوص هماهنگی بین کارهای خانه و نگهداری از کودکان بهتر است نکات زیر را به کار ببرید. این موارد عبارت هستند از:

  1. یک روال منظم داشته باشید

کودکان دائما در حال رشد هستند. پس یادگیری و رویارویی با چالش‌های جدید می‌تواند باعث احساس بی قراری در آن‌ها شود. یک روال قابل پیش بینی به آن‌ها اطمینان می‌دهد که شما نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کنید. یک روال منظم، راه خوبی برای کمک به کودکان برای درک مفهوم زمان است.

روال منظم همچنین به والدین کمک می‌کند تا حد و مرزها را تعیین کنند. با ایجاد یک روال اصولی، با گذشت زمان، کودکان بدون یادآوری مداوم مسئولیت فعالیت‌های خود از قبیل مسواک زدن، پوشیدن لباس‌ها، مرتب کردن اتاق، خوابیدن منظم و … را به عهده می‌گیرند. در نتیجه حس شایستگی و استقلال نیز در آن‌ها افزایش می‌یابد.

برخی از روال‌های منظم که می‌توانید برای کودک خود در نظر بگیرید به اختصار شامل موارد زیر هستند:

  • یک روال صبحگاهی با زمانی مشخص برای بیدار شدن کودک در نظر بگیرید.
  • برای صبحگاه اصولی مانند لباس پوشیدن و مسواک زدن ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.
  • زمان خواب مشخصی را برای فرزندتان در نظر بگیرید.
  • فرزند خود را در گهواره و ننو بخوابانید تا کودکتان در آرامش کافی باشد.
  • زمانی را برای فعالیت‌های خاص مانند تماشای تلویزیون، خواندن داستان یا بازی در بیرون از خانه تعیین کنید.
  1. برای حفظ استقلال کودک خود، اتاق مجزایی برای فرزندتان اختصاص دهید

برای این که کودک شما دارای استقلال باشد و کارهایش را در مکان مشخصی انجام دهد، بهتر است اتاق مجزایی برای او در نظر بگیرید.

چگونه با وجود بچه کوچک به همه کارهای خانه برسیم؟

  1. خرید ننو و گهواره را در اولویت قرار دهید

برای خواب راحت کودک خود گهواره‌ای تهیه کنید و اجازه دهید تا فرزندتان با آرامش و آسودگی در اتاق خود استراحت کند. در این صورت شما نیز می‌توانید به کارهای خود رسیدگی کنید. برای انتخاب گهواره مناسب می‌توانید به پیج اینستاگرام گهواره مهر مراجعه و پس از مشاهده مدل‌ها و توضیحات مربوطه، نسبت به خریداری آن اقدام کنید.

  1. کودکتان را در کارها شرکت دهید

کودکان خردسال مسئولیت پذیری و درگیر شدن در کارها را دوست دارند. کارهای متناسب با سنشان، استقلال و حس موفقیت را در آن‌ها تقویت می‌کند. کارهای سرگرم کننده برای کودکان خردسال عبارتند از:

  • شستن ظروف: یک کاسه آب و صابون برای کودک خردسال لذت بخش است. آن‌ها ممکن است ظروف را به خوبی تمیز نکنند، اما در حین انجام سایر کارهای آشپزخانه آن‌ها را مشغول نگه می‌دارد.
  • پاک کردن سطوح: محلی را پیدا کنید که کودکان بتوانند آن را با یک پارچه و اسپری تمیزکننده یا دستمال مرطوب کودک پاک کنند. دیوارها، میزهای کم ارتفاع، درهای پاسیو یا سینک برای این کار مناسب هستند.
  • جارو کردن یا بازی در حیاط: به کودک خود یک جارو یا ابزار باغبانی به اندازه کودک بدهید. این کار آن‌ها را سرگرم می‌کند و شما می‌توانید به کارهای خانه مشغول شوید.
  • مرتب کردن لباس‌های تمیز: این یک فعالیت عالی برای سرگرم کردن کودکان است. اجازه دهید جوراب‌ها را جفت یا لباس‌ها را مرتب کنند.
  • پخت و پز و آماده سازی غذا: تهیه غذا باعث ترویج عادات غذایی سالم، مهارت های حرکتی ظریف، اندازه گیری، علم و ایمنی می‌شود. به بچه‌های کوچک‌تر می‌توانید مواد غذایی را نشان دهید و از آن‌ها در مخلوط کردن و ریختن مواد غذایی کمک بگیرید. کودکان خصوصا دخترها به آشپزی بسیار علاقه‌مند هستند و از این طریق ممکن است حتی ساعت‌ها سرگرم باشند.
  1. کودکان را در سرگرمی های خود درگیر کنید

والدین در برخی مواقع بر این باور هستند که چیزهایی که زمانی از آن‌ها لذت می‌بردیم برای کودکان خردسال غیرممکن است. در حالی که کودکان دوست دارند که سرگرمی‌های بزرگسالان را انجام دهند. می‌توانید برای کودکتان کارتون بگذارید تا تماشا کنند. یا از ویدئوهای تمرینات ورزشی استفاده کنید. زیرا اگر به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهید و ورزش می‌کنید به طور حتم متوجه شده‌اید که کودک شما نیز از شما تقلید می‌کند. می‌توانید تکنیک‌های سرگرمی مانند نقاشی، کاردستی، کوسیقی و غیره را به فرزندتان آموزش دهید تا سرگرم شود. در این صورت می‌توانید به‌راحتی به امور منزل رسیدگی کنید.

چگونه با وجود بچه کوچک به همه کارهای خانه برسیم؟

  1. تشویق به بازی و استفاده از وسایل سرگرمی کودکان

زمان بازی مستقل به کودکان این امکان را می‌دهد که احساس شادابی کنند و به روشی متفاوت بازی را یاد بگیرند و به والدین خود استراحت دهند. برای این کار می‌توانید در اتاق کودکتان انواع اسباب بازی‌ها را قرار دهید تا کودک سرگرم بازی شود. برای این کار بهتر است از لوازمی مانند لگو، اسباب بازی، خمیر بازی، مداد رنگی، کتاب‌های صوتی، کتاب داستان، کتاب رنگ آمیزی و غیره استفاده کنید. وسایل بازی می‌تواند ساعت‌ها کودکان را مشغول نگه دارد و شما به‌راحتی به انجام کارهای خود بپردازید.

نگهداری و مراقبت از نوزاد با خرید اینترنتی ننو

در این مطلب سعی کردیم به این سوال که چگونه با وجود بچه کوچک به همه کارهای خانه برسیم؟ پاسخ دهیم و به برخی از روش‌های مناسب برای رسیدگی به کارهای خانه با داشتن فرزند اشاره نماییم. قبل از هر چیز، سعی کنید اتاق مجزایی را برای فرزند خود در نظر بگیرید و شرایط آرامش و خواب راحت او را فراهم کنید. برای خواب راحت کودک خود می‌توانید ننو و گهواره مناسبی را از فروشگاه گهواره مهر خریداری نمایید. در این فروشگاه بهترین و با کیفیت‌ترین کالاهای خواب در معرض دید شما عزیزان قرار گرفته شده تا بتوانید بهترین شرایط ایده‌ال را برای خواب فرزند خود مهیا سازید. در این صورت می‌توانید با خیال راحت و بدون دغدغه فکری به انجام کارهای منزل بپردازید. برای مشاهده انواع و اقسام نمونه‌های ننو در اینستاگرام کلیک کنید.

2 دیدگاه در “چگونه با وجود بچه کوچک به همه کارهای خانه برسیم؟

  1. نگین گفت:

    سلام ، من هنگام گذاشتن بچه روی ننو گهواره میترسم که بیفته آیا ننو ویژه ای برای این یجوری ساخته بشه که نیفته؟

    1. محمد صادق سازندگی گفت:

      سلام.
      ننوهای ما چهار طرف چوب دارند علاوه بر آن مجهز به کمربند ایمنی هستند از این بابت به هیچ عنوان نگران نباشید
      پایه ها تمام فلزی و دارای ۷۰ کیلو تحمل وزن هستند.
      .گهواره ی نصب شده نزدیک به ۱۵ کیلو وزن دارد که از چپه شدن آن جلوگیری می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
enemad-logo
تماس با بخش فروش