معرفی بازی‌های کودکانه در خانه

بازی‌های کودکانه در خانه

فهرست مطالب این نوشته

به طور حتم می‌دانید که بازی با کودکان به منظور کاهش فشار روانی کودک و والدین بسیار حائز اهمیت است. با انجام بازی سلامت خود و فرزندتان را حفظ می‌کنید. برخی والدین تصور می‌کنند که بازی تنها برای کودکانی که مدرسه نمی‌روند لازم است در حالی که حتی بچه‌ها پس از مطالعه، خسته هستند و برای رفع خستگی بازی بهترین راه حل است. بازی به بچه‌ها کمک می‌کند تا در صورت رویارویی با موانع و چالش‌های زندگی بتوانند روش درست را پیدا کنند. اگر دارای فرزند هستید، یا از کودکان نگهداری می‌کنید لازم است تا بازی‌های کودکانه در خانه را بدانید. پس با ما همراه باشید.

انواع بازی کودکانه در خانه

امروزه به دلیل زندگی شهری و آپارتمان نشینی، اکثر خانواده‌ها برای بازی با فرزند خود مشکل دارند و نمی‌توانند شرایط مناسب را برای بازی فرزند خود فراهم کنند. بیشتر افراد بر این بارورند که بازی با کودکان در آپارتمان‌های کوچک شهری اماکن پذیر نیست چون تصور می‌کنند که برای بازی حتما باید فضای مناسبی برای تحرک کودک فراهم باشد. اما این تصور درستی نیست زیرا بازی‌های بسیار وجود دارد که در حین سرگرم کننده بودن نیاز به جنب و جوش ندارند. در این مطلب قصد داریم شما را با چند بازی ساده و کودکانه در خانه آشنا سازیم.

  • نقاشی یا بازی با مداد و کاغذ

همه کودکان به کاغذ و مداد علاقه زیادی دارند و دوست دارند تا نقاشی بکشند. علاوه بر نقاشی می‌توانید بازی‌هایی مانند اسم و فامیل، نقطه بازی و… را در منزل انجام دهید که کودک شما را حسابی سرگرم می‌کنند.

بازی‌های کودکانه ارزان

  • لگو

لگو یکی از ابزارهای بازی است که خوشبختانه در اکثر خانه‌ها وجود دارد. شما می‌توانید به عنوان نمونه با لگو طرحی را بسازید و کودک خود را تشویق کنید تا همانند شما عمل کند. این بازی فکری بسیار سرگرم کننده است و به طور حتم فرزند شما ساعت‌ها مشغول خواهد شد.

  • گل یا پوچ

گل یا پوچ یکی از دیگر بازی‌های سرگرم کننده است که به طور حتم شما نیز از آن خاطره دارید. این بازی سرگرم کننده را می‌توانید به صورت دو نفره یا چند نفره انجام دهید. این بازی نیاز به وسیله خاصی ندارد کافی است یک شی گرد کوچک مثل نخود، کاغذ، سنگ ریزه را در یکی از دستان خود مخفی کنید و از این طریق بچه‌ها را سرگرم نمایید. شی کوچک را در یکی از دستان خود قرار داده و از بچه‌ها بخواهید حدس بزنند که در کدام دست است. این بازی بسیار مهیج و سرگرم کننده است و می‌توانید حسابی لذت ببرید.

  • معما و پازل

امروزه در بازار پازل و معماهای خلاقانه‌ای به وفور یافت می‌شود که می‌توانید با توجه به سلایق خود یکی از آن‌ها را تهیه نموده و از وقت خود نهایت استفاده را ببرید. این پازل‌ها برای سنین مختلف ساخته شده‌اند و تنها کافی است از فروشگاه چند بازی مناسب سن بچه‌ها خریداری کنید و پازل‌‌ را بچینید. معما و پازل برای ذهن بسیار مفید هستند و می‌توانند ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم کنند.

  • قایم‌ موشک

در بازی قایم موشک معمولا یک نفر چشم می‌گذارد و بلند می‌شمارد تا بقیه افراد در مکانی به دور از چشم قایم شوند. پس از اتمام شمارش، فرد به گشتن به دنبال بقیه افراد ادامه می‌دهد. آخرین فردی که پیدا می‌شود باید در دور بعد چشم‌ بگذارد و همین مراحل را ادامه دهد. شما می‌توانید در منزل این بازی مهیج و سرگرم کننده را با بچه‌ها انجام دهید.

  • حبا‌ب‌ ساز

یکی از بازی‌های کودکانه در خانه، بازی با حباب ساز است. برای شروع این بازی، نیاز به یک بشقاب و نی برای هر نفر است، سپس به کمی مایع ظرف‌شویی و آب نیز احتیاج دارید. ابتدا وسط هر بشقاب مقداری مایع ظرف‌شویی بریزید. سپس کمی آب بر روی آن ریخته و با هم مخلوطشان کنید، این کار را ادامه دهید تا مخلوط شما کف کند. حال بایستی بچه‌ها نی را درون کف قرار دهند و آهسته داخل آن فوت کنند. مشاهده خواهید کرد که حباب‌های بزرگ درست می‌شود. برای مهیج بودن این بازی می‌توانید به فردی که ب حباب بزرگ‌تر درست کند، جایزه بدهید. این بازی می‌تواند در بچه‌ها رقابت ایجاد کند و تا ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم نماید.

  • شعر و قصه سازی

برای شروع یک بازی سرگرم کننده با کودکان، می‌توانید شعر یا قصه کوتاهی را انتخاب کنید، سپس بعضی از کلمات آن را تصویرسازی کنید و نقاشی آن را بر روی کاغذ بکشید. سپس از کودک بخواهید به شعر یا قصه شما گوش دهد، پس از آن تصاویر مربوط به آن شعر یا قصه را بر روی تصویر نقاشی کند. این بازی برای درک کودک از شرایط و پیرامون محیط بسیار مفید است و به ذهن خلاق کودک کمک شایانی می‌کند.

بازی‌های کودکانه ساده

  • بسکتبال در خانه

بسکتبال در خانه علاوه بر این که نوعی بازی سرگرم کننده است، ورزش نیز محسوب می‌شود و برای سلامتی کودکان بسیار مفید و مناسب می‌باشد. وسایل مورد نیاز برای این کار تنها یک سبد و یک وپ کوچک است. هر فرد در نوبت خود باید توپ را درون سبد بیندازد و امتیاز مثبت برای او در نظر گرفته می‌شود. در هر دور بازی بایستی افراد یک قدم عقب‌تر بروند و این کار تا جایی ادامه یابد که فرد از سبد دور شده و نتواند توپی را درون سبد بیندازد. فرد برنده‌ کسی است که از دورترین فاصله بتواند توپ را داخل سبد بیندازد. این بازی‌های کودکانه در خانه برای تمرکز کودک بسیار مفید است.

  • بازی مار پله یا منچ

بازی منچ و مار پله یکی از قدیمی‌ترین و خاطره انگیزترین بازی‌هایی هستند که اکثر افراد آن را می‌شناسند. این بازی‌ها بسیار ساده هستند و شما باید تمامی مهره های خود را به درون بازی انتقال دهید. در بازی مار پله و منچ با صفحه بازی، مهره ها و تاس بازی را آغاز می‌کنیم. هر فرد بایستی تاس را بیندازد و به اندازه عدد آن، مهره خود را در صفحه حرکت دهد تا بتواند پس از رد کردن موانع به انتهای بازی برسد.

خرید ننو در اصفهان

در این مطلب سعی کردیم  تا حدودی شما عزیزان را با تا تعدادی از بازی‌های کودکانه در خانه آشنا سازیم. مد نظر داشته باشید که تمامی این بازی‌ها با کمی خلاقیت و به‌کارگیری ساده‌ترین ابزار و وسایل در محیط خانه قابل انجام هستند. توصیه ما به شما این است که برای پرورش فکری و سلامت روحی و روانی کودک خود، حتما این بازی‌ها را در منزل امتحان کنید.

فروشگاه اینترنتی گهواره مهر سازنده انواع ننو و گهواره استاندارد به منظور ارائه خدمات به شما عزیزان، کالاهای خود را بهترین کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌نماید. شما عزیزان می‌توانید برای سفارش و خرید این محصولات یا هرگونه سوال با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید. کالای شما در کمتری زمان ممکن به شما عزیزان تحویل داده خواهد شد.

شما عزیزان می‌توانید کالای مورد نظر خود را از سراسر شهرهای ایران از جمله مشهد، همدان، شیراز، اصفهان، یزد، تبریز، بندرعباس، اهواز، قم، تهران، کرمان و کرج، سفارش داده و در کم‌ترین زمان ممکن سفارش را درب منزل خود تحویل بگیرید.

برای مشاهده نمونه‌های بیشتر می‌توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
enemad-logo
تماس با بخش فروش