عوارض گهواره چیست؟ + نکات مهمی که باید بدانید

عوارض گهواره چیست

فهرست مطالب این نوشته

به طور حتم می‌دانید که برای سیسمونی نوزاد لازم است برخی وسایل مانند گهواره و تخت خواب حتما خریداری شوند و ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که عوارض گهواره چیست؟ اگرچه خرید تخت ضروری نیست و شما می‌توانید برای ماه‌های اول یک گهوراه کوچک بخرید و آن را در اتاق مادر قرار دهید. سپس وقتی نوزاد بزرگ شد، او را به اتاق خواب و تخت خود منتقل نمایید. شاید این موضوع ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که داشتن گهواره چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا گهواره عوارض هم دارد؟ برای دانستن پاسخ این سوالات این مطلب را از دست ندهید.

برای کودک خود در چه سنی از تخت استفاده کنیم؟

پس از به دنیا آمدن نوزاد، در چند ماه‌ اول خرید یک گهواره کوچک، بهترین انتخاب است و بعدا که نوزاد بزرگ‌تر شد، می‌توانید او را به اتاق خود و تخت کودک انتقال دهید. پزشکان بر این باور هستند که قرار دادن نوزادان در تخت تا پیش از ۲ یا ۳‌سالگی ریسک است و خطر دارد؛ زیرا در این سن نوزاد از قدرت حرکت چندانی برخوردار نیست و ممکن است حوادثی از جمله سندرم مرگ ناگهانی ایجاد شود.
در صورتی که قصد دارید تا برای فرزند خود گهواره بخرید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. به دلیل این که نوزادان در ماه‌های اولیه عمر خود زمان زیادی را در گهواره می‌گذرانند، پس به جز ظاهر زیبا و شکیل، به ایمنی و راحتی گهواره باید توجه داشته باشید و آن را در اولویت کار خود قرار دهید.

عوارض گهواره چیست و چه نکاتی را باید در انتخاب گهواره رعایت کنیم؟

در صورتی که گهواره مناسبی برای فرزند خود خریداری کنید می‌توانید با خیال راحت به کارهای خود بپردازید و فرزند خود را در منزل جابجا کنید. تا از این طریق هم مراقب نوزاد خود باشید هم بتوانید فعالیت‌های خود را انجام دهید. اگر گهواره‌ای که خریداری می‌کنید، استانداردهای لازم را داشته باشد هیچ مشکلی برای کودک شما ایجاد نمی‌کند.

این گهواره‌ها برای کودک شما مناسب نیستند و از استفاده آن‌ها بپرهیزید. برای استفاده از گهواره خوب است به موارد زیر توجه کنید:

  1. اگر از گهواره چوبی استفاده می‌کنید، مراقب باشید تا ترک یا شکستگی نداشته باشد.
  2. گهواره‌های قدیمی و دست دوم که ممکن است به دلیل کهنه بودن پس از مدتی شکسته شوند یا فاقد استانداردهای ایمنی باشند. پس بهتر است نسبت به خرید گهواره جدید با استانداردهای روز دنیا اقدام کنید.
  3. کناره‌ها و گوشه گهواره را با تشک پر کنید و نباید فاصله آن بیشتر از ۲٫۵ سانتی متر باشد.
  4. فاصله بین میله دیواره های گهواره بیشتر از ۵ تا ۶ سانتی متر نباشد، زیرا در غیر این صورت ممکن است سر نوزاد در آن گیر کند.
  5. توجه داشته باشید که گهواره باید امن باشد و لبه‌های تیز و ناهمواری نداشته باشد تا برای کودک خطر نداشته باشد.
  6. برای گهواره نوزاد از تشک با اندازه استاندارد استفاده نمایید.

عوارض گهواره

آیا بهتر است نوزاد در گهواره بخوابد؟

نوزاد تا سن ۶ ماهگی بهتر است در گهواره بخوابد. گهواره از مزایایی مانند کمک به خواب راحت کودک، حفظ آرامش، امکان جابجایی، نصب ساده و آسان برخوردار است. در ادامه نکاتی جهت کاهش عوارض گهواره به شما معرفی می‌کنیم.

کاهش عوارض گهواره با انتخاب گهواره با سایز متناسب

مهمترین موضوع در زمینه ایمنی گهواره، ابعاد و اندازه آن است. گهواره را در اندازه مناسب تهیه کنید نه خیلی بزرگ باشد که نوزاد در آن غلت بزند و بچرخد و نه خیلی کوچک که نوزاد در آن راحت نباشد و نتواند حرکت کند؛ در گهواره با اندازه مناسب نوزاد احساس راحتی می‌کند و می‌تواند در فضای کافی دست و پای خود را تکان دهد.

کاهش عوارض گهواره با انتخاب گهواره و تنوی بادوام و مستحکام

خوب است بدانید که مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی که قبل از هر چیز باید به آن اهمیت دهید، دوام و استحکام گهواره است. زیرا فعالیت‌های نوزاد در چند ماهگی افزایش می‌یابد. جنب و جوش های او بیشتر می‌شود و اگر گهواره از دوام و استحکام کافی برخوردار نباشد، برای سلامتی نوزاد خطرناک است. در زمان خرید گهواره بهتر است به پایه‌های آن دقت کنید تا از استحکام آن مطمئن شوید. در صورتی که گهواره لق بزند برای نوزاد بسیار خطرناک است و ممکن است باعث آسیب به نوزاد شود. در ضمن لازم است دقت داشته باشید که گهواره‌ای که انتخاب می‌کنید، تحمل وزن نوزاد را داشته باشد.

کاهش عوارض گهواره با انتخاب لحاف و تشک مناسب 

از خرید لحاف و تشک نامناسب که تنها شکل زیبا دارد ولی کارایی مناسبی ندارد، خودداری کنید. سعی کنید از لحاف و تشک مناسب استفاده شود.

سعی کنید تشکی انتخاب کنید که دارای بافت سفت و ارتفاع کم باشد و کامل در کف گهواره قرار گیرد و فضای خالی اطراف آن باقی نگذارد. بهتر است به جای لحاف از یک روانداز سبک استفاده شود و در عوض لباس مناسب‌تری به نوزاد پوشانده شود.

گهواره با چرخ‌های متحرک

برای راحتی خودتان بهتر است گهواره یا تختی بخرید که چرخ‌دار باشد. زیرا داشتن چرخ‌ این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا آن را به هر نقطه‌ای از خانه که دوست دارید، منتقل کنید، امروزه در بازار گهواره‌هایی عرضه می‌شوند که می‌توان چرخ‌ها را از آن جدا کرد و تا زمانی که نوزاد شما به جنب‌و‌جوش و حرکت افتاد، از استحکام چرخ‌ها اطمینان یابید تا دچار مشکل نشود.

ارتفاع تنظیم شونده

سعی کنید گهواره‌ای خریداری کنید که از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار باشد. کفه اغلب گهواره‌ها با استانداردهای رشد کودک قابل تنظیم است. در ماه‌های اول که نوزاد جنب و جوشی ندارد، می‌توانید ارتفاع بالا‌تری را انتخاب کنید تا جابجایی نوزاد راحت باشد و زمانی که نوزادتان بزرگ‌تر شد و به جنب‌و‌جوش افتاد، ارتفاع پایین‌تر را تنظیم کنید تا به خاطر تحرک نوزاد خطر افتادن از گهواره به حداقل برسد.

خرید آنلاین گهواره نوزاد از فروشگاه گهواره مهر

تولیدی بازرگانی مهر یکی از بهترین شرکت‌های سازنده انواع گهواره سنتی (ننو) است که محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازار جهت فروش عرضه می‌کند. تمامی محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر داشتن استحکام، دوام، کیفیت مرغوب و نصب آسان، از استانداردهای روز دنیا برخوردار هستند. شما هموطنان گرامی می‌توانید برای سنین مختلف نوزاد خود نسبت به خریداری این محصولات اقدام نمایید.

شما عزیزان با مراجعه به وب سایت شرکت تولیدی بازرگانی مهر، می‌توانید گهواره مورد نظر خود را برای فرزندتان به صورت آنلاین سفارش دهید و آن را درب منزل خود دریافت نمایید. مدنظر داشته باشید که خرید اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در وقت و هزینه‌های رفت و برگشت خود صرفه جویی کنید. در صورت هر گونه سوال نیز می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش تماس گرفته و از راهنمایی و کمک آن‌ها بهره‌مند شوید.

در صورت تمایل به مشاهده نمونه‌های بیشتر ننو و گهواره صفحه اینستاگرام ما را دنبال بفرمایید.

4 دیدگاه در “عوارض گهواره چیست؟ + نکات مهمی که باید بدانید

  1. پری گفت:

    سلام من یک دخترم دو ساله یکیش یک ساله است شبها با گهواره تا صبح عادت کردن گاز شان بدم چی کنم جدا بشن خواب شان خیلی بهم زده

    1. محمد صادق سازندگی گفت:

      بهترین وسیله ی ارگانیک برای خواباندن نوزاد بد خواب ننو سنتی است.
      رژیم غذایی خودتان و نوزاد هم اصلاح شود

  2. علی گفت:

    سلام خسته نباشید ، ببخشید گهواره های چوبی برای نوزاد ها مشکل و ضرری نداره؟

    1. محمد صادق سازندگی گفت:

      سلام بهتر است از پایه های فلزی برای گهواره سنتی استفاده کنید چون هم طول عمر بیشتری دارد و هم مقاومت و استقامت آن موجب ایمنی می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
enemad-logo
تماس با بخش فروش