تاریخچه گهواره و ننو چیست؟

گهواره سنتی مهر

فهرست مطالب این نوشته

پس از نه ماه شناور بودن نوزاد در رحم مادر، منطقی است که نوزادان با حرکات یکنواخت و آرام، بخوابند. در گذشته برای نگهداری نوزادان از گهواره‌های چوبی استفاده می‌شد. و در قرن نوزدهم، استفاده از فلز برای ساخت ننو و گهواره، به دلایل بهداشتی رایج شد. گهواره‌های ساخته شده ساکن بودند و لازم بود تا با حرکت دست تکان بخورند. بنابراین مخترعان قرن بیستم چرخ دنده‌ها، موتورهای فنری یا میل لنگ دستی را به گهواره‌ها اضافه کردند تا بتوانند حداقل برای مدتی خودشان تکان بخورند. سرانجام، یک گهواره الکتریکی در سال ۱۹۲۴ به وجود آمد، تقریباً در زمانی که نیمی از آمریکایی‌ها برق داشتند. اما امروزه نیز از گهواره سنتی به دلیل فوایدی که دارد، به‌وفور استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با تاریخچه گهواره و ننو و دلیل استفاده از آن آشنا سازیم. پس همراه ما باشید.

تاریخچه گهواره و ننو چیست؟

قبل از هر توضیحی، بهتر است مختصری درباره تاریخچه گهواره و ننو بدانید. در حقیقت گَهواره بستر کوچکی است که نوزادان  را در آن قرار می‌دهند. گهواره برای آرام نگاه داشتن کودک شیرخوار طراحی و ساخته شده و با حرکت آن نوزاد شما می‌تواند با آرامش استراحت کرده و به خواب برود.

در گذشته برای این که نوزادان بتوانند در کنار مادران خود استراحت کنند، وسایلی مشابه گهواره اما متفاوت از شکل ظاهری امروزی آن ساخته شد که مورد استفاده قرار گرفتند. در خرید گهواره نوزاد قبل از هر موضوعی، ایمنی و راحتی بایستی لحاظ شود. زیرا کودک شما در ماه‌های اول به استراحت در گهواره در نزدیک والدین خود نیاز دارد و پس از آن می‌توانید برای او اتاق خواب مجزا داشته باشید و حتی تخت خوابی را برای آن خریداری کنید. ولی در ماه‌های ابتدایی نوزاد به مراقبت بیشتری نیاز دارد و والدین باید در این وضعیت بیشتر از قبل مراقب نوزادشان باشند.

در ماه‌های ابتدایی نوزاد، گهواره‌ها بهترین انتخاب برای نگهداری و خواباندن نوزاد هستند. همچنین داشتن مکانی مناسب و ایمن برای خواب نوزاد بسیار حایز اهمیت می‌باشد. مد نظر داشته باشید که چون امکان قرار دادن گهواره نوزاد در تمامی نقاط خانه وجود دارد، پس بایستی این کالا از نظر شکل ظاهر و زیبایی هم وضعیت خوبی داشته باشد.

انواع گهواره و ننو در گذشته تا امروز

آرکوتو

در گذشته نیز گهواره‌هایی برای نگهداری نوزادان در طول روز وجود داشته است، نوزادان در بیشتر تاریخ بشر شب‌ها با مادرشان می‌خوابیدند و هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان این گونه است. یک نیم بشکه با حذف همه به‌جز سه لت آن، احتمالاً اولین وسیله ای بوده که برای خواب کودک طراحی شده بود. این نوع گهواره در قرن هفدهم ساخته شد که به آن “arcuccio” یا “arcutio” در زبان ایتالیایی به معنای “طاق کوچک” می‌گفتند. این وسیله را روی تخت مادر قرار می‌دادند و کودک در داخل آن قرار داشت و به مادر اجازه می‌داد تا در طول شب بخوابد و به کودک خود شیر دهد؛ بدون اینکه امکان غلتیدن بر روی نوزاد وجود داشته باشد. یا این که نوزادش را از تخت بیرون بیاورد.

آرکوتو در سراسر جهان مورد استفاده قرار نگرفت، اما در سال ۱۸۹۵، به مادران پیشنهاد شد. زیرا در آن زمان نوزادان معمولاً چند ماه پس از تولد در کنار مادرشان می‌خوابیدند، زیرا امکانات گرمایشی بسیار کم بود و خانه‌ها به خوبی گرم نمی‌شدند.

کریر نوزاد

در گذشته برای حمل نوزاد از ابزاری به ناک کریر استفاده می‌شد. به‌عنوان مثال برای مادرانی که فرزند کوچک داشتند و مجبور بودند فرزند خود را با خود حمل کنند، توسط بندهایی این کار انجام می‌پذیرفت. از این طریق نوزادان درون این بندهای پارچه‌ای قرار می‌گرفتند و امکان حمل آن‌ها توسط والدین خصوصا مادرشان انجام می‌گرفت.

در سال ۱۹۴۳ به‌عنوان یک کریر نوزاد از یک کیف شانه‌ای برای حمل کودک استفاده شد. اما نوع دیگری از این کریر که در سال ۱۹۸۴ ثبت اختراع شد، هنوز هم فروخته می‌شود. «Snugli» به دلیل راحت و آسان‌تر استفاده از آن نسبت به برخی از روکش‌های سنتی کودک و همچنین به این دلیل که تئوری دلبستگی نگرش‌های والدین را در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ تغییر داد، جا افتاد. اکنون انواع زیادی از کریر کودک در بازار وجود دارد که افراد می‌توانند آن را خریداری و استفاده کنند.

باکس کودک (Baby Boxes)

در دهه ۱۹۴۰ در فنلاند، به هر مادری که به کلینیک بارداری مراجعه می‌کرد، جعبه‌ای مقوایی کودک داده می‌شد که حاوی وسایل ضروری کودک مانند پوشک، دماسنج، جوراب و لباس بود. به مرور زمان در جهان غرب، از حدود ۲۰۰ سال گذشته تغییر چشمگیری در روند تربیت کودک ایجاد شد. در تمام تاریخ بشر، این یک الزام بیولوژیکی بود که مادر در کنار نوزاد متولد شده بخوابد. به مرور زمان، پیشرفت فناوری و نوآوری، باعث شد تا این روند تغییر کند و استفاده از گهواره و ننو برای قرار دادن نوزاد در آن رواج یابد.

تاریخچه ننو

چرا بهتر است برای نوزاد خود از گهواره یا ننو استفاده کنیم؟

گهواره یا ننو توسط فروشگاه گهواره مهر مطابق با حالت آغوش مادر و ارگونومی ستون فقرات نوزاد طراحی شده و با الگو از ننو قدیمی از طریق ایجاد حرکات دورانی نرم و آرام، به خواب بهتر و راحت‌تر فرزند شما کمک می‌کند. این گهواره برای سن نوزادی تا چند سالگی مناسب است و شما می‌توانید آن را به هر مکانی که تمایل دارید، منتقل کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این گهوراه، این است که به دلیل داشتن قوس ملایم در بخش ستون فقرات به کاهش دلدردهای نوزادی (کولیک معده) می‌انجامد. ضمن این که به دلیل حرکات دورانی آرام و نرم، فرزند شما می‌تواند به راحتی به خواب برود. شما عزیزان می‌توانید این محصول باکیفیت را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی گهواره مهرننو خریداری کنید.

برای بازدید از نمونه‌های ننو و گهواره توصیه می‌کنیم صفحه اینستاگرام فروشگاه گهواره مهرننو  را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
enemad-logo
تماس با بخش فروش